Fodmap dieet

FODMAP-dieet: wat is het en wat zijn de voordelen?

Wat betekent FODMAP?

Wat betekent FODMAP?

Concept Store

Wat is het FODMAP-dieet?

Wat is het FODMAP-dieet?

Clean & Conscious Experiential Table

Fermenteerbare oligosachariden

Oligosachariden zijn complexe koolhydraten op basis van zetmeel. Zetmeel komt onder andere voor in graanproducten zoals brood, rijst, pasta, aardappelen en peulvruchten.

Disachariden

Disachariden bestaan uit maltose, sacharose en lactose. De bekendste uit dit rijtje is lactose. Lactose zit in zuivelproducten, zoals yoghurt, kwark, melk, ijs en chocolademelk.

Monosachariden

Monosachariden bestaan uit glucose, fructose en galactose. Fructose komt van nature voor in fruit(sap) en bepaalde groentesoorten zoals pompoen.

Polyolen

Polyolen zijn zoetstoffen zoals xylitol, isomalt, erythritol, maltitol en sorbitol. Xylitol zit vaak in suikervrije kauwgom en mondspoelmiddelen. Sorbitol zit in bepaalde soorten groenten en fruit, zoals appels, perziken en aubergine.

FODMAP bij darmklachten

FODMAP bij darmklachten

vegan

Hoe werkt het FODMAP-dieet?

Hoe werkt het FODMAP-dieet?

Waterless Beauty

Wat mag je eten bij het FODMAP-dieet?

Wat mag je eten bij het FODMAP-dieet?

Zero Waste

FODMAP-recepten

FODMAP-recepten

Zero Waste

Ontdek of het FODMAP-dieet jou kan helpen

Ontdek of het FODMAP-dieet jou kan helpen

Zero Waste

Gerelateerde topics

Voeding