goede voornemens

Zo houd je onze top 10 goede voornemens in 2022 wél vol

Hoe kan jij je goede voornemens wél volhouden?

Hoe kan jij je goede voornemens wél volhouden?

1. Bewust(er) eten

1. Bewust(er) eten

2. Meer bewegen

2. Meer bewegen

3. Minder alcohol drinken

3. Minder alcohol drinken

4. Milieubewust(er) leven

4. Milieubewust(er) leven

5. Minder schermtijd

5. Minder schermtijd

6. Eens iets nieuws proberen/aanleren

6. Eens iets nieuws proberen/aanleren

7. Vaker de natuur in

7. Vaker de natuur in

8. Goed voor je huid zorgen

8. Goed voor je huid zorgen

9. Gezond afvallen

9. Gezond afvallen

10. Even helemaal niets doen

10. Even helemaal niets doen

1. Quirkology, New Year's Resolution Project, Geraadpleegd via: http://www.richardwiseman.com/quirkology/new/USA/Experiment_resolution.shtml 

2. A.M. Chang et al., Evening use of light-emitting eReaders negatively affects sleep, circadian timing, and next-morning alertness, geraadpleegd via: https://www.pnas.org/content/112/4/1232.abstract

3. E. Boers et al., Association of Screen Time and Depression in Adolescence, geraadpleegd via: https://jamanetwork.com/journals/jamapediatrics/fullarticle/2737909

4. L. Mygind et al., Mental, physical and social health benefits of immersive nature-experience for children and adolescents: A systematic review and quality assessment of the evidence, geraadpleegd via: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31220797/ 

5. G.N. Bratman et al., The impacts of nature experience on human cognitive function and mental health, geraadpleegd via: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22320203/

6. E. Ewert et al., Levels of Nature and Stress Response, geraadpleegd via: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5981243/